Stress? Daar doe ik niet aan!

true story

Sterre's blog

IMG_26304750407908 Een paar weken geleden sprak ik Maartje Fleur voor een interview in de Margriet. Haar vraag aan mij was: “Hoe ga je om met de dagelijkse stress?” En dat zette mij aan het denken. Stress? Heb ik dat eigenlijk wel?

Een aantal jaren geleden kreeg ik lichamelijk klachten. Hartkloppingen, wel te verstaan. Na diverse onderzoeken en gesprekken met de cardioloog, werd ik naar huis gestuurd met een doosje vol Bètablokkers. Deze medicijnen moesten mijn hart ontlasten en met de wetenschap dat ik nooit meer zonder zou kunnen slikte ik de eerste tablet. Het eerste jaar slikte ik trouw mijn dagelijkse doses. Mijn gezondheid ging de goede kant uit en ik voelde mij (qua hart) een stuk beter. Maar het idee dat ik voor de rest van mijn leven vast zou zitten aan medicatie zat mij niet lekker.

Diep van binnen bleef ook een kinderwens aan mij knagen. In samenwerking met…

View original post 375 woorden meer

Geef een reactie

